Balanta de verificare - Nexus Salarii
Balanta de verificare - Nexus Salarii
"Balanța de verificare" reprezintă oglinda unei societăți comerciale, în care sunt incluse toate elementele patrimoniale de activ si pasiv. În acest modul datele sunt aduse în urma operațiunii de colectare articole contabile (operațiune efectuată manual sau automat, prin Nexus Tasks).
În cadrul modulului "Balanta de verificare" se pot vizualiza date privind solduri initiale, rulaje lunare, total sume, solduri finale.
Informațiile care apar în modul sunt imparțite in trei ferestre:
- fereastra principală: în care sunt expuse datele privind soldurile inițiale debitoare și creditoare, rulajele lunare debitoare și creditoare, total sume debitoare și creditoare și soldurile finale debitoare și creditoare;
- fereastra de detalii: sunt afișsate date privind rulajele lunare pe întreg anul calendaristic, inclusiv soldul final al fiecarei luni de lucru (se afișeaza soldul final al sesiunii de lucru);
- fereastra de grupari: datele din modul se pot grupa dupa diferite criterii, cum ar fi: clasa, denumire, clasificare, deviz, grupa, user creare, user modificare;
Informațiile care apar in fereastra principală si de detalii pot fi configurate de către user în funcție de nevoi. Această operațiune se face apeland butonul de Configurare din partea dreapta-sus a modulului.
Astfel se pot configura:
- Coloanele din modul, apelând comanda Coloane modul
- Liniile din detalii, apelând comanda Linii detalii
Sau se poate reveni la coloanele implicite ale modulului, apelând comanda Configurare implicită.
În partea dreaptă a ferestrei modulului, utilizatorul poate efectua diferite operațiuni, cum ar fi:
- De prefiltrare informații de afișare în modul, apelând comanda Prefiltrare. Astfel, la intrarea în modul, datele sunt prefiltrate conform filtrelor setate: simbol cont, nivel analitic, clase și grupe, cont alternativ sau clasificare.
- Setare Opțiuni modul: utilizatorul poate configura conturile analitice, aceasta însemnând conturile la care Nexus să facă articolele contabile cu analitice interne: cu parteneri la conturile de terți (401, 4111) cu gestiuni la conturile de stocuri (301, 3021, 371, 303), cu personalul la conturile privind salariații (542) etc. Implicit sunt introduse conturile principale, de bază. Daca se doresc să se țină și alte conturi pe analitice interne, se adaugă prin comanda de adăugare. Astfel, nu este nevoie crearea de conturi analitice separate în planul de conturi, intrucât Nexus va genera articolele contabile automat cu aceste analitice interne (informații introduse pe documentul primar generator de articol contabil-factura, decont, NIR etc.)
Tot în cadrul setării Opțiuni, utilizatorul poate seta:- - Ca informațiile din modul să fie grupate în partea stângă;
- - Redimensionarea automata a coloanelor modulului;
- - Permiterea generării de articole contabile;
- - Nivelul logului de operare (de bază, avansat, detaliat).
- Posibilitate Grupare informații în modul după: clasă, clasificare, denumire, deviz, gruă, user creare, user modificare. In funcșie de setarea Afiseaza grupar în stânga, informațiile vor fi grupate in fereastra principală sau in partea stângă.
Modulul "Balanța de verificare" dispune de un configurator de rapoarte foarte avansat, utilizatorul având la dispoziție cateva rapoarte/seturi de date implicite pe care le poate folosi ca atare sau le poate configura după nevoile sale. Acest lucru se poate realiza apelând comanda Rapoarte customizate-Configurare rapoarte din meniul de sus al modulului.
Astfel, în funcție de filtrele setate, pot fi configurate diferite rapoarte ca: balanță analitică/sintetica (setând filtru Nivel analitic la nivelul dorit), balanță de furnizori sau clienți (setând filtru Cont 401 sau 4111), balanțe cu clase si grupe, fara clase/fara grupe, cu clase/fara grupe, fara clase/cu grupe etc.
Denumire cont - Se completeaza denumirea contului din balanta conform Planului de conturi.
Tip cont financiar - Se alege numele modului ce foloseste contul in selectie (la intrarea in modul).
Functie cont - Se alege una din cele trei functiuni ale contului: Activ/Pasiv/Bifunctional.
Deviz - Se alege devizul in care se inregistreaza operatiunile pentru casa sau banca in valuta.
Cont diferente curs inc/plt favorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs favorabile aferente operatiunilor de incasari si plati
Denumire alternativa - Se completeaza denumirea contului alternativa data de utilizator.
Cont alternativ - Se completeaza simbol alternativ al contului din balanta de verificare.
Cont diferente curs inc/plt nefavorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs nefavorabile aferente operatiunilor de incasari si plati
Cont diferente curs la sold favorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs favorabile pentru reevaluarea soldului la sfarsitul lunii
Cont inchidere - Se completeaza contul pentru inchidere in cazul conturilor de venituri si cheltuieli.
Clasificare - Se completeaza cu numele clasei, selectata din nomenclatorul de clasificari.
Cont diferente curs la sold nefavorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs nefavorabile pentru reevaluarea soldului la sfarsitul lunii
Centru profit diferente curs - Se alege obiectivul sau centru de profit atasat conturilor de diferenta curs, din nomenclatorul de centre de profit.
Includ in modulul "Conturi in Devize" - Se va bifa daca permite includerea in modulul "Conturi in Devize" pentru o balanta a operatiunilor in devize.
Reevaluare sold devize - Se bifeaza daca contul curent poate fi detaliat pe articole bugetare
Cod sector - Se completeaza codul de sector.
Sursa finantare - Se completeaza sursa de finantare.
Cont cu articole bugetare - Se bifeaza daca contul curent poate fi detaliat pe articole bugetare
Tip cont financiar - Se alege numele modului ce foloseste contul in selectie (la intrarea in modul).
Functie cont - Se alege una din cele trei functiuni ale contului: Activ/Pasiv/Bifunctional.
Deviz - Se alege devizul in care se inregistreaza operatiunile pentru casa sau banca in valuta.
Cont diferente curs inc/plt favorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs favorabile aferente operatiunilor de incasari si plati
Denumire alternativa - Se completeaza denumirea contului alternativa data de utilizator.
Cont alternativ - Se completeaza simbol alternativ al contului din balanta de verificare.
Cont diferente curs inc/plt nefavorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs nefavorabile aferente operatiunilor de incasari si plati
Cont diferente curs la sold favorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs favorabile pentru reevaluarea soldului la sfarsitul lunii
Cont inchidere - Se completeaza contul pentru inchidere in cazul conturilor de venituri si cheltuieli.
Clasificare - Se completeaza cu numele clasei, selectata din nomenclatorul de clasificari.
Cont diferente curs la sold nefavorabile - Se completeaza contul in care se vor inregistra diferentele de curs nefavorabile pentru reevaluarea soldului la sfarsitul lunii
Centru profit diferente curs - Se alege obiectivul sau centru de profit atasat conturilor de diferenta curs, din nomenclatorul de centre de profit.
Includ in modulul "Conturi in Devize" - Se va bifa daca permite includerea in modulul "Conturi in Devize" pentru o balanta a operatiunilor in devize.
Reevaluare sold devize - Se bifeaza daca contul curent poate fi detaliat pe articole bugetare
Cod sector - Se completeaza codul de sector.
Sursa finantare - Se completeaza sursa de finantare.
Cont cu articole bugetare - Se bifeaza daca contul curent poate fi detaliat pe articole bugetare